Šafář měl premiéru v německé formuli 4 při Grand Prix Německa F1!
Do závodů německé formule 4, které se naprosto unikátně jely spolu s formulí 1 při Grand Prix Německa, se Šafář přihlásil bez jediného tréninku na Hockenheimu. Trať znal pouze ze simulátoru. Vašek Šafář startoval jako tým „Václav Šafář“, sestavený z členů Chabrmotorsport a GT2 Motorsport.
V závodech ADAC F4 čekal závodníky pouze 1 volný trénink v pátek a v sobotu hned dvě 15 minutové kvalifikace a sobotní závod číslo 1 (race 1) . V neděli pak jezdce čekal jejich druhý závod (race 2).
V první sobotní kvalifikaci (Q1) v sobotu dopoledne pršelo a to byla voda na Vaškův mlýn: minutu před koncem byl 15-tý ()! z 25 jezdců. Jenže za ním jeli ještě jezdci, kteří rychle vysychající trať „chytli o něco sušší a čtyři Vaška ještě stihli překonat. Vašek tedy v první kvalifikaci skončil 19-tý!
Ve druhé kvalifikaci (Q2) dojel Vašek už na suchu 24.-tý. Na suchu se samozřejmě muselo projevit, že Vašek na Hockenheimu před závody netrénoval a nenajel ani kilometr.
Sobotní závod byl ve velmi rychlém tempu a Vašek na borce, kteří měli Hockenheim natrénovaný v suchých podmínkách, nestačil a dokončil závod 22. tý.
V neděli již měl Vašek dobré tempo a dojel 16-tý a již stačil jet „v balíku“ s jezdci ze středu pole.
Celkově závod s nejlepšími juniory světa hodnotí Vašek Šafář kladně. Zejména mokré podmínky eliminovaly absenci Vaškových tréninku a tak Vašek mohl ukázat svou rychlost, která byla na mokru na úrovni středu startovního pole. Na Hockenheimringu se dále projevila Vaškova rychlá adaptace na jakýkoli nový závodní okruh a vyzrálost, kdy po 3 letech odjetých s formulemi prokázal nadhled a zkušenosti a během obou závodů se vyhnul asi 4 kolizím, kdy včas reagoval a zabránil střetu s kamikaze piloty :) . Vašek bez problémů dokončil 30 minutový trenink , dvě 15.minutové kvalifikace a oba závody a odjel maximální počet kilometrů na slavné německém okruhu, kde se možná jela letos F1 naposledy (!).
Nyní Vašek se svým týmem bude pokračovat v hledání dalších sponzorů, kteří mu umožní další učinkování v německé ADAC formuli 4.
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!